Nejen pro kartáře…

ČLÁNEK PRO KARTÁŘE, ALE NAKONEC NEJEN PRO NĚ:)

 

Pro současné i budoucí „normální“ kartáře

Možná si z tohoto psaní vezmete něco pro sebe.

 

Každý z nás, kartářů, se již jistě setkal s nějakým obtížným klientem.

A měli jsme je všichni.

Ať již to je klient, který se nám již nikdy neozve, protože jsme nesplnili jeho očekávání, nebo klient, který se vrací se stejnou otázkou stále dokola.

Často nám takový člověk vysává energii a nechává v nás pocity bezmoci a beznaděje, toho, že jsme k ničemu, že naše práce nestojí za nic, pryč je naše sebedůvěra….

Ve skutečnosti to tak však nemusí být, je několik způsobů, jak se pozitivně s těmito klienty vypořádat, aniž bychom se museli bát, když nám zazvoní telefon, nebo když otevíráme svou poštu…

Zde je tedy pár typů klientů:

 

1. klient „TO NENÍ MOŽNÉ!“

Kartář: „z tohoto výkladu, bohužel opravdu vidím, že váš vztah skončil.“

Klient: „Ne, to není možné, vždyť on mě přeci tolik miluje“

Kartář: „Chápu, že jste z toho zklamaná, ale tadyta desítka mečů mi jasně ukazuje, že váš vztah je u konce“

Klient: Máte to všechno špatně, váš výklad nestojí za nic, protože já vím, že mě miluje-

Kartář (Já): Hmmm

A v duchu: Tak proč sakra platí tolik peněz  za výklad, když to vlastně ví?????

A rada pro tento typ klientů je:

Žádné množství důkazů tohoto člověka nepřesvědčí, a nezmění jeho myšlení.

On má velice jasnou představu o tom, co se děje a pokud mu někdo říká něco jiného, jde to na ladnou půdu.

Možná je nejlepší takovému klientovi říci, že má velice jasnou představu o tom, jak se tedy jeho vztah má.

Že má velký cit pro tuto situaci a měl by tedy poslouchat svůj vnitřní hlas. –

„Můžeme tedy přejít na další téma našeho výkladu?“

 

2. Klient SKEPTIK

Kartář: „Tak na co se podíváme, co byste chtěl vědět?“

Klient: „ To mi řekněte vy, vy jste jasnovidec“

V tu chvíli, já osobně již tuším, že to asi nebude lehké 🙂

Tento klient si neuvědomuje, že když jde například k lékaři,

tak mu také musí sdělit, co mu je, co ho bolí, co ho trápí,

jinak by tam spolu s doktorem mohli prosedět celý den a bez výsledku.

 Takže většinou strávíme prvních  minut výkladu zjišťováním problému, který chceme vyřešit.

Je to naprostá ztráta klientových finančních zdrojů…

A jak se vypořádávám s tímto typem klienta?

Zeptám se ho, jaká oblast v jeho životě je pro něj v současnosti důležitá, kde má problém, z čeho má obavy, v jaké oblasti je nejistý. A tam zaměřím svůj výklad.

 

3.“ JÁ NIKDY“ klient

Předpokládejme, že máte klienta, který nemůže sehnat práci.

Kartář: „Následujích pár měsíců budete mít opravdu složité a náročné období v této oblasti, v hledání zaměstnání.

Ale tato karta dvě hole naznačují, že budete muset vyjít ze zóny svého pohodlí a dělat pro nalezení práce trochu víc, než dosud.

Snažíte si hledat práci třeba v jiném městě?“

Klient: Ne, to bych nikdy neudělal-dojíždět, to se mi nevyplatí“

Kartář: „ dobře, tak zkuste jiný obor“

Klient: To ne, tam by mě stejně nikdy nevzali“

Kartář: „ Tak si vytáhneme další kartu, heleďte , trojka pohárů- nevěděli by vaši přátelé o nějaké práci?

Klient: Ne ty bych nikdy nepožádal o pomoc, nebo o práci

Kartář(Já): v tuto chvíli již modrám vzteky, protože vím, že tohoto klienta nikdy nedostanu k pozitivní odpovědi, protože on je vlastně nechce ani přijmout.

Takže rada jak na tento typ klienta:

Napište mu dvě, nebo tři možnosti, které má zkusit, na kus papíru, dejte mu je sebou domů, nebo mu je pošlete meilem a navrhněte, ať se za pár týdnů ozve.

Většinou, zřejmě potřebují více času na zvážení těchto možností, jsou již po této době přístupnější novým řešením a možnostem.

A ještě jeden typ bych chtěla zmínit, protože je dost častý a je to

 

4.Klient NEUSTÁLE SE VRACEJÍCÍ

Sen každého kartáře 🙂

To by nebyl problém naopak, byla by to známka našich dovedností, ale tento typ klienta se vrací neustále s jedním dotazem.

Klient: „Obnoví se náš vztah, vrátíme se k sobě?“

O pár dní později…

Klient: „ Obnoví se náš vztah, vrátíme se k sobě?“

Tady se mi zdá, že se muselo stát hodně nějakých zvratů a změn…za těch pár dní..

Kartář:“ Stalo se tedy něco významného?“

Klient:“ Ano, on mi napsal.“

Kdykoliv tedy klient požádá o opakovaný výklad na jednu a tu samou otázku,

doporučuji mu jej až tak za pár měsíců, nebo jen když se něco významného přihodí,

na příklad, když se partner chce vrátit, nebo vyšle jasný signál, že mu o něco jde.

Jinak je to opravdu zbytečné plýtvání penězi klienta a slávu, ani radost,  vám to stejně nepřinese.

A další typy zase příště…pokud o ně budete stát 🙂

 

Hledáte významy Tarotových karet?  Podívejte se na významy Velké i Malé Arkány.

 

 

Comments are closed